Připravujeme

KOSTEL SV. VAVŘINCE V KLATOVECH


SPOLEČNÉ CESTY 10.

24. 6. –  24. 7. 2022

vernisáž 23. 6. 2022, 18:00

Jubilejní desáté pokračování přehlídky prací výtvarných umělců, kteří pocházejí z území Klatovska a Pošumaví, nebo zde aktuálně tvoří. Společná výstava pod klenbou klatovského kostela sv. Vavřince představí díla autorů napříč generacemi, přístupy a žánry. Po dvouleté pauze zapříčiněné pandemickou situací, se opět uskuteční také za účasti německých výtvarníků, kteří již tradičně přinášejí zajímavý pohled na tvorbu vznikající v přeshraničních regionech. Tak jako v loňském roce se i letos díla představí formou originální instalace, kterou přímo pro výstavu navrhne a připraví umělec a scénograf Matěj Kos, který dlouhodobě spolupracuje například na inovativních operních inscenacích progresivního uměleckého kolektivu RUN OPERUN. Výstavu připravuje Galerie Klatovy/ Klenová p. o. pod záštitou města Klatovy.

Kurátor výstavy: Petr Krátký

 

SÝPKA KLENOVÁ

 

HEBKÉ

19. 6. – 18. 9. 2022

vernisáž 18. 6. 2022, 15:00

Vystavující umělkyně: Micha Wille (Rakousko), Ursula Susanne Buchart (Německo), Maria Grün (Rakousko), Catharina Bond (Rakousko), Anna Bürgermeisterová (Česko), Petra Gell (Rakousko)    

Výstava na Klenovské sýpce představí tvorbu šestí umělkyň, které studovali mezí lety 2003 až 2014 na Akademii výtvarných umění ve Vídní. Cílem výstavy je hlavně přes médium malby a instalace představit českému divákovi kontextuální tvorbu autorek, která je pomyslně spojuje. Autorky budou (kromě Anny Bürgermeisterové) v Čechách vystavovat poprvé. Kurátor výstavy: Michal Lazorčík

 

PURKRABSTVÍ HRADU KLENOVÁ


MICHAL ADAMOVSKÝ / MULTIKONTAKT II.

26. 6. – 14. 8. 2022

vernisáž 25. 6. 2022, 16:00 

Vystavená díla jsou vytvořena kombinovanou kontaktní technikou na klasický barytový papír pomocí účinku světla skrze velkoformátové negativy, do kterých autor různým způsobem zasahuje (například rytím, broušením, tavením). Vrstvením dalších materiálů (mj. pauzovací papír, potištěné fólie, foukané sklo) se ve fotogramech akcentuje hloubka obrazu.

Východiskem černobílých fotogramů je téma paměti – vynořování, překrývaní a přehodnocování zážitků, situací a vzpomínek. Občas na povrch vyplavou konkrétnější detaily fotografií, aby se v jiné části obrazu vnořily do jejich převážně abstraktních struktur.

Kurátor výstavy: Jolana Havelková