Peter Angermann, Kvilda, 2008

Peter Angermann, Kvilda, 2008
08.07.2015

DÍLO MĚSÍCE ZE SBÍREK GKK
ČERVENEC 2015

AKRYL, PLÁTNO, 40 x 50 cm
SIGNOVÁNO VPRAVO NAHOŘE
O 920
 
PETER ANGERMANN
1945 Rehau, Bavorsko
1966 – 68 Kunstakademie Nürnberg (Gerhard Wendland)
1968 – 72 Kunstakademie Düsseldorf (Joseph Beuys)
1979 Skupina NORMAL (spolu s Milanem Kuncem a Janem Knappem)
1981 Cena Lisy a Davida Laubeera za malířství
1986 Hostující docent malby na Vysoké umělecké škole v Reykjaviku
1992 – 93 Hostující profesor malby Gesamthochschule v Kasselu
1996 – 2002 Profesor malby na Städelschule ve Frankfurtu nad Mohanem
Od 2002 Profesor malby na Akademii v Norimberku
Žije a pracuje v Thurndorfu a v Norimberku
 
V 70. letech minulého století se nezávisle na sobě v evropských zemích i USA zvedla vlna expresivních tendencí, která nabrala takové síly, že se přestalo mluvit o tendencích, ale novém směru - neoexpresi. Nejvýrazněji se projevila v Německu jako zemi s největší expresionistickou tradicí. V roce 1979 Peter Angermann založil s dvěma Čechy, Milanem Kuncem a Janem Knapem, přáteli z Beuysova ateliéru na Kunstakademie Düsseldorf, která byla tehdy ohnskem aktuálních tendencí, skupinu NORMAL. Oproti Beuysem proklamovaném konceptu stavěli na malbě, a společně vyvinuli nový malířský jazyk, v němž se objevovaly odkazy na každodenní život z pozice sociální kritiky i humoru, a zároveň již postmoderní citace a parafráze tradiční ikonografie. Tvorba skupiny byla obzvláště v první polovině 80. let široce reflektována v odborném tisku.
Peter Angermann je věrný zastánce malby, a tento postoj manifestuje jako malíř plenéru a kolorista, pracující s barvou a světlem. Kresebný, jakoby ostrý výraz prozrazuje východisko z německého expresionismu. Obraz Kvilda vznikl na českoněmeckém malířském sympoziu pořádaném roku 2008 na šumavské Kvildě a představuje krajinu, zachycenou pro Angermanna typickou formou, připomínající malířský deník či skicář.